Friesland Branding

Friesland Branding | juni

Onze portefeuille Friesland Branding is een ‘zeer offensieve’ portefeuille en belegt deels passief en deels actief. De naam van de portefeuille zegt het al: de verwachte koersschommelingen bij dit risicoprofiel zijn hoog en is vooral geschikt als aanvulling op uw traditionele beleggingsportefeuille. Bij tegenvallende beleggingsjaren kunnen negatieve rendementen worden behaald. Het is voor beleggers van belang om bewust te zijn van de risico’s die aan deze offensieve manier van beleggen verbonden zijnDaarom is deze portefeuille uitsluitend gericht op de ervaren belegger. 

Passief 

Het passieve deel van de portefeuille bestaat uit een 6-10 aandelen met de ‘buy en hold’ strategie. Dit betekent dat timing een minimale rol heeft en aandelen zijn gekozen die als bedrijf zeer betrouwbaar zijn en op de lange termijn een mooi rendement laat zien.

Actief 

Het actieve deel van de portefeuille belegt in zo’n 5-10 aandelen, welke zorgvuldig worden geselecteerd uit de S&P 500. Timing speelt een hier wèl een belangrijke rol. Er wordt alleen op bepaalde momenten gehandeld, hier hebben we speciale research voor. De research wordt 1 op 1 opgevolgd. Bij de keuze van de aandelen kijken we altijd naar de ESG-score (mate van duurzaamheid van het bedrijf). Het beleid is dat een aandeel pas wordt opgenomen als er minimaal sprake is van een ESG-score van 4.

De beleggingsfilosofie van vermogensbeheer Friesland is erop gericht om met deze portefeuille op langere termijn een aantrekkelijk rendement te realiseren. Hieronder de informatie met betrekking tot juni 2022.

Performance 

De performance van juni was -4,38%. De AEX liet voor de maand juni een min 7.52 % noteren. Het jaarrendement van Friesland branding is tot eind juni -9,63% terwijl de AEX tot eind juni een percentage laat zien van -18,18%.

Over de maand juni zijn er vanuit ons risicomanagementsysteem geen nieuwe aan of verkoop signalen geweest.

Zie in de onderstaande grafiek de performance over de maand juni.
De lichtblauwe lijn = Friesland Branding
De lichtgroene lijn = de AEX