Onze ‘zeer offensieve’ portefeuille ‘Friesland Branding’ is onderdeel van elke portefeuille die wij voeren voor het individueel vermogensbeheer. U kunt dit vergelijken met het feit dat ‘de branding’ onderdeel is van elk getij. Zo belegt u mogelijk voor een deel van uw portefeuille in de portefeuille ‘branding’, het percentage is afhankelijk van uw risicoprofiel. Deze portefeuille is ook zelfstandig af te sluiten, u kunt dus nu 100% van uw inleg in Friesland Branding investeren.
Deze actief beheerde portefeuille omvat zeven geselecteerde aandelen uit de S&P 500 aangevuld met de meest verhandelde aandelen in de Russel 1000, deze aandelen hebben een minimale ESG-score van 4. De beleggingsfilosofie van vermogensbeheer Friesland is erop gericht om met deze portefeuille op langere termijn een aantrekkelijk rendement te realiseren. Hieronder de informatie met betrekking tot november 2021.
Performance
November 2021 is in tegenstelling tot meeste november maanden negatief geweest voor de beleggingen. Beurzen gingen omlaag door een nieuwe variant van covid-19 en de nuancering van Powell over het woord tijdelijk inflatie. De AEX daalde met 4,6% in November, terwijl Branding daalde met 2,3%.
Mutatie
Twee van de zeven aandelen zijn in de portefeuille vervangen en de andere vijf zijn gebleven. Moderna en Alcoa zijn vervangen door Cloudfare en DataDog. Even in het kort iets over de bedrijf waarvan u inmiddels ‘aandeelhouder’ bent.
DataDog
Datadog werd in 2010 opgericht door Olivier Pomel en Alexis Lê-Quôc, die elkaar ontmoetten tijdens hun werk bij Wireless Generation. Nadat zij overtallig werden begonnen ze DataDog
Ze bouwden Datadog uit tot een monitoringservice voor cloudinfrastructuur. Naarmate de cloudadoptietoenam, groeide Datadog snel en breidde het zijn productaanbod uit naar serviceproviders, waaronder Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, Google Cloud Platform en vele meer.
Datadog heeft in het verleden andere platforms overgenomen. In 2017 namen ze Logmatic.io over, een service voor het opvragen en visualiseren van logboeken om online services te controleren en problemen op te lossen. In 2019 sloot Madumbo, een op AI gebaseerd applicatietestplatform, zich aan bij Datadog.
De mascotte en uithangbord is een hond genaamd Bits. Dit is ook weer terug te zien in het logo van DataDog.
Cloudfare
Ook Cloudfare is een vrij nieuw bedrijf op de Amerikaanse beurs. Het is namelijk pas in 2009 opgericht. Cloudflare, Inc. is een Amerikaans bedrijf voor web infrastructuur en websitebeveiliging. Dit gaat voornamelijk over DDoS-beperkingsdiensten en databeveiliging. De services vinden plaats tussen de bezoeker van een website en de hostingprovider van de Cloudflare. Zij fungeren als een tussenpersoon. Cloudfare is voornamelijk bezig met het tegengaan van Ddos aanvallen. Dat zijn aanvallen waarbij de servers van de website worden overspoeld met data. Hierdoor kan de server de druk niet aan, en gaat deze dus offline. Dit kan om bijvoorbeeld bepaalde politieke voorkeuren tegen te gaan, of om concurrenten te dwarsbomen. Ddos aanvallen zijn overigens illegaal en er staan hevige straffen op.
Wilt u meer weten?
Bel of mail ons even, of maak een vrijblijvende afspraak.
085-489 56 90
info@vermogensbeheer.frl